Deze sectie gaat over de marketingomgeving van een onderneming. De volgende artikelen zijn hiervoor geschreven.
Elke onderneming opereert in een setting die van invloed, of zelfs verantwoordelijk is voor het resultaat. Deze setting kenmerkt zich door vele vaak veranderende krachten, kansen, bedreigingen en afhankelijkheden.
De Macro omgeving draait om factoren waar een onderneming geen invloed op uit kan oefenen. Het gaat om het landschap waarin een onderneming actief is. Een voorbeeld hiervan is vergrijzing in Nederland.
De Meso omgeving draait om de factoren waarmee de onderneming niet direct maar wel indirect op de omgeving in kan spelen. Dit is de bedrijfstak waarin het actief is. Onderzoek hier voornamelijk factoren van de markt waarop ze actief is.
De Micro omgeving draait om de factoren waarmee een onderneming direct kan inspelen op de omgeving. Kijk hierbij vooral naar de onderneming zelf. Welke factoren zijn van invloed op het resultaat?
Mis je een informatie?
Geef het door en wij proberen het toe te voegen aan de website. Of schrijf zelf een artikel en wij plaatsen het op Intemarketing. Zo krijg jij alle credits!